کره کره .

کره

نکات ایمنی استفاده از بخاری نفتی

نکات ایمنی استفاده از بخاری نفتی

مهم ترین نکات هنگام خرید و استفاده از بخاری نفتی، بحث امنیت آن است. نکات ایمنی بخاری نفتی شامل مواردی است که باید در هنگام خرید، نصب و حین استفاده مورد توجه قرار گیرد. همچنین باتوجه به مصرف فصلی این وسیله، باید هرسال پیش از نصب و استفاده‌ی مجدد، سرویس‌کاری‌ها و رسیدگی‌هایی صورت گیرد که استفاده از وسیله را ایمن نماید.

 

نکات ایمنی بخاری نفتی در هنگام خرید

برخی از مهم‌ترین موارد ایمنی بخاری نفتی، حین تولید آن محقق می‌شود. بخاری نفتی متشکل از قطعات گوناگونی است که اگر طبق استانداردهای لازم ساخته نشوند، می‌توانند مشکل یا خطرآفرین باشند.

 

 

 

یکی از مهم‌ترین نکات ایمنی بخاری نفتی، نبود نشتی در قسمت مخزن است. همچنین جنس هرقطعه باید به نحوی انتخاب شود که تحمل حرارتی را که به آن می‌رسد، داشته باشد. ضخامت بدنه و دودکش باید در حد استاندارد باشد. اتصالات قطعات مختلف باید مناسب و استاندارد باشد و به اصطلاح قطعات خوب به هم چفت شوند. گردش پیچ‌های تنظیم شعله نیز باید به آسانی انجام شود.

 

استانداردهای مهم فنی در وسایل گرمایشی معمولا پیش از ورود محصولات به بازار و رسیدن به دست مشتریان، توسط نهادهای کارشناسی مرتبط، بررسی می‌گردد. آگاهی‌رسانی به خریداران معمولا با درج نشان‌های مخصوص که گواه انجام بررسی‌های لازم بر روی محصول است، صورت می‌گیرد.

 

برای خرید بخاری نفتی ایمن، حتما به برخورداری آن از نشان‌های استاندارد لازم توجه نمایید. بخاری نفتی آترا (اینجا)یک نمونه از وسایل گرمایشی جدید و کاربردی است که از استانداردهای لازم فنی و ایمنی بهره‌مند است. همچنین شما می توانید برای خرید این بخاری نفتی روی کلمه خرید بخاری نفتی آترا کلیک کنید.

a5_yb9j.jpg

 

نکات ایمنی هنگام نصب بخاری

اگر هنوز در مرحله خرید بخاری و سیستم های گرمایشی هستید حتما توجه کنید که بخاری مدنظر شما دارای استانداردهای لازم باشد و حتی الامکان از خرید بخاری های بدون دودکش خودداری کنید؛ زیرا بخاری های بدون دودکش را نباید در محیط های بسته و کوچک که کاملا درزگیری شده اند استفاده کرد.

  1. اولین و مهمترین قدم در هنگام نصب بخاری این است که مطمئن شوید مسیر دودکش کاملا باز باشد؛ اگر خروجی لوله بخاری شما خارج از ساختمان و بالای پشت بام قرار گرفته حتما از کلاهک های استاندارد برای پوشاندن آن استفاده کنید.
  2. محل قرارگیری بخاری حتما باید از سطح زمین فاصله‌ داشته باشد بنابراین در هنگام خرید دقت کنید که بخاری مدنظر شما پایه های مناسبی داشته باشد؛ همچنین از هر طرف نیز باید حداقل ?? سانتی متر با محیط فاصله داشته باشد.
  3. قبل از نصب لوله بخاری از سالم بودن آن اطمینان حاصل کنید. همچنین برای اتصال گاز به لوله بخاری از شیلنگ های استاندارد با اندازه مناسب استفاده کنید.
  4. پس از طی مراحل بالا اتصالات گاز را برای بار آخر چک و سپس می‌ توانید گاز را وصل کنید. اگر متوجه نشتی گاز شدید بلافاصله آن را قطع کرده و برای تعمیرات اقدام کنید، در غیر اینصورت بخاری را روشن کنید.
  5. پس از گذشت ?? دقیقه از شروع به کار بخاری لوله ی آن را لمس کنید اگر لوله بخاری داغ بود دیگر جای نگرانی نیست اما اگر هنوز لوله بخاری سرد بود بخاری را خاموش کرده و بار دیگر مراحل نصب را بررسی کنید.
  6. همچنین به رنگ شعله های بخاری دقت کنید اگر رنگ آن ها آبی باشد به معنای سالم بودن بخاری است اما نارنجی بودن شعله ها به معنای این است که بخاری نیاز به تعمیر و بررسی دارد.

برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۱:۴۲:۰۵ توسط:کره موضوع: نظرات (0)