کره کره .

کره

فاکتورهای اصلی برای خرید تلویزیون کدامند؟

فاکتورهای اصلی برای خرید تلویزیون کدامند؟

اگر تلویزیون‌های موجود در بازار و اینترنت را بررسی کرده باشید، حتما با قیمت‌های متفاوتی مواجه شدید. این اختلاف قیمت، به دلیل تکنولوژی‌های به‌کار رفته و امکانات دستگاه است. حقیقت این است که گران‌ترین تلویزیون لزوما بهترین آن نیست. چون انتظاراتی که شما از خریدتان دارید ممکن است با انتظارات کاربر دیگر فرق داشته باشد. پس در راهنمای خرید تلویزیون لازم است اول فاکتورهای اصلی را بدانیم و بعد تعیین کنیم کدام یک از این ویژگی‌ها برای ما اهمیت بیشتری دارد. در ادامه ویژگی‌های اصلی را در سه دسته‌ی:

  • ویژگی‌های صفحه نمایش تلویزیون
  • ویژگی‌های کیفیت صدا
  • تکنولوژی به کار رفته

به طور کامل بررسی کرده و توضیح خواهیم داد.

صفحه نمایش تلویزیون چقدر برایتان مهم است؟

عوامل تعیین‌کننده در کیفیت صفحه نمایش تلویزیون شامل HDR، کنتراست، سرعت تازه سازی تصاویر (Refresh rate)، رزولوشن و نوع صفحه نمایش است. اگر موافق باشید برویم و به بررسی این جزئیات بپردازیم.

1. HDR چیست؟

HDR مخفف High Dynamic Range (محدوده دینامیکی بالا) است. تلویزیونی که دارای قابلیتHDR  باشد، طبیعتا  شامل محدودهی گستردهتری از رنگها می‌شود و این یعنی رنگ‌های زیادی برای نشان دادن یک تصویر، نمایش داده می‌شوند. در تلویزیون‌هایی که از تکنولوژی HDR بی بهره‌اند این امکان وجود ندارد.

2. Contrast چه تاثیری در تصویر خواهد داشت؟

یک تلویزیون با نسبت کنتراست بالاتر، نمایش بهتری را روی صفحه نمایش شما خواهد داشت، چون کنتراست بالا جزئیات بیشتری را در تصویر به نمایش می‌گذارد. لازم به ذکر است زمانی که شما به دنبال نسبت کنتراست بالا هستید تلویزیون های OLED می تواند بهترین انتخاب باشد.

3. Refresh Rate چیست؟

سرعت تازه سازی یا همان Refresh Rate یعنی تعداد دفعاتی که تصویر بر روی تلویزیون شما، در هر ثانیه جایگزین می شود. تا از خستگی چشمان شما به مدت طولانی جلوگیری شود (واحد اندازه گیری آن هرتز می باشد). هرچه میزان Refresh Rate بالاتر باشد بهتر است؛ به این معنی که می‌توانید از تماشای فیلم یا بازی مورد علاقه‌ی خود لذت بیشتری ببرید.

4. Resolution (دقت وضوح) چقدر اهمیت دارد؟

که با رزولوشن شفاف‌تر، صفحه وضوح بیشتری را نمایش می‌دهد. اگر بخواهیم بر اساس رزولوشن تلویزیون‌ها را دسته‌بندی کنیم، از تلویزیون ال ای دی (LED) موجودند عبارتند از:

  • HD
  • Full HD
  • 4K
  • Ultra HD

تلویزیون HD دارای 1 میلیون پیکسل است که نسبت به تکنولوژی‌های بالاتر قیمت کمتری دارد.
تلویزیون FHD دارای 2 میلیون پیکسل و همچنین تلویزیون های UHD دارای بهترین رزولوشن با 8 میلیون پیکسل هستند و البته جزو گرانترین تلویزیون های بازار به حساب می‌آیند.

منبع : تعمیر تلویزیون سامسونگ در اصفهان


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۷ تیر ۱۴۰۰ساعت: ۰۸:۵۸:۳۵ توسط:کره موضوع: نظرات (0)