کره کره .

کره

ماهیت زمینه دوره طراحی لباس

ماهیت زمینه  دوره طراحی لباس

در طول تاریخ ، دوره طراحی لباس هر فرد نشان دهنده قومیت ، اعتقادات ، فرهنگ و شخصیت او بوده و ارزش پول هر فرد در رابطه با لباس آنها اندازه گیری شده است. فارغ التحصیلان این رشته از موقعیت بسیار خوبی در جامعه امروزی برخوردارند زیرا این افراد به حفظ فرهنگ و ملیت کمک می کنند و همیشه در تلاش هستند تا کاربردی ترین و بهترین لباس ها را تولید کنند. در طول مطالعات خود ، یک استایلیست با انواع مختلف مدل لباس برای افراد مختلف ، محیط های مختلف آشنا می شود.

طراحی لباس چیست؟

شکی نیست که هریک از ما خود را مرکز جهان می دانیم (حتی اگر آن را انکار کنیم). به همین دلیل است که ما می خواهیم لباس ، کیف و کفش ما منحصر به فرد و متناسب با ویژگی های بدنی و علایق درونی ما باشد. اینجاست که هنر طراحی یک لباس فوق العاده ظاهر می شود ، روی شانه ما ضربه می زند و چشمکی می زند: "نگران نباش! نگران نباش!" " دوره طراحی لباس."

اگر هنر و عرض آن را با شاخه های پیچ خورده یک گوزن مقایسه کنیم ، می توان گفت طراحی لباس قسمتی از شاخ است که از هنر نقاشی و دوخت منشعب شده است. البته نمی توان از ترکیب این هنر با علم زیبایی شناسی چشم پوشی کرد. طراحی لباس یک فرایند ایجاد و جادو است. جادوی زنده کردن پارچه هدف اصلی این هنر طراحی لباس های خاص با توجه به ویژگی های بدنی ، بدن و علایق افراد است. هدفی که استایلیست های مد از دل و جان برای رسیدن به آن تعیین کرده اند.

دوره طراحی لباس کیست؟

به گزارش طرحستان دوره طراحی لباس کسی است که با استفاده از هنر نقاشی و تکنیک های دوخت ، طرحی جدید ایجاد می کند. یک طراح لباس علاوه بر تسلط بر هنر نقاشی و خیاطی ، ذهن خلاقی نیز دارد. او با ایده هایی از طبیعت ، عناصر فرهنگی و اجتماعی و حتی مفاهیم انتزاعی طراحی می کند.

برای یک طراح حرفه ای و کاربلد ، مدرک کارشناسی در طراحی پارچه و لباس کافی نیست. تا آنجا که از مطالعه تاریخ و فلسفه هنر غافل نمی شود.

مراحل یک طراح لباس به شرح زیر است:

1. ابتدا نیازها و سلیقه های مشتری را بررسی می کند.

2. با کمک دانش و هنر و ایده ای که در ذهن دارد ، لباس های مورد نظر را طراحی می کند.

3. با شناختی که از انواع پارچه دارد ، بهترین نوع پارچه را با توجه به طرح انتخاب می کند.

4. با استفاده از علم مدل سازی (مدل سازی) ، الگوهای اصلی طراحی را ترسیم می کند.

5. در نهایت ، مرحله اجرا را به خیاط واگذار می کند. البته طراح نیز می تواند خود مرحله دوخت را برداشته باشد.

 

انواع بخشهای آموزش طراحی لباس

به طور کلی ، هنر طراحی لباس در دو قسمت اصلی استفاده می شود:

1. دوخت سفارشی یا مدل بالا / تولید انحصاری

در اصطلاح "کوتور" ، "کوتور" به معنی بلند و "کوتور" به معنای دوخته و گلدوزی شده است. این تقریباً به معنی "دوخت سطح بالا" است. همانطور که از نامش پیداست ، این نوع طراحی لباس به صورت سفارشی برای افراد خاصی مانند هنرمندان ، دوره طراحی لباس  سیاستمداران و افراد مشهور طراحی شده است. البته نه تنها افراد مشهور از سبک های دوخت سفارشی استفاده می کنند ، بلکه بسیاری از افراد نیز برای داشتن سبک شخصی خود به دوخت سفارشی روی می آورند.

طراحان شاغل در این بخش لباس هایی متناسب با اندازه فرد مورد نظر تولید می کنند. جای تعجب نیست که قیمت این لباس ها استفاده نمی شود. زیرا واضح است که برای چنین مشتریانی ، قیمت اصلا اهمیتی ندارد.

شایان ذکر است که در زمینه مد ، هر سال ، با شروع فصل جدید مد (ژانویه و جولای) ، حداقل 50 نوع مدل لباس (از لباس روز و شب) برای مشتریان خاص ظاهر می شود.

 

2. آماده پوشیدن / RTW

دوره طراحی لباس  در قسمت پوشاک آماده ، طراحی لباس با استفاده از اندازه های استاندارد و برای تولید انبوه لباس انجام می شود. این لباس ها برای فروش عموم آماده است. یعنی همان لباس هایی که اکثر ما از فروشگاه ها و مراکز خرید می خریم. لباسی که مناسب شما نیست و می توانید افراد زیادی را مشاهده کنید که لباسی شبیه به شما پوشیده اند. البته به یاد داشته باشید که این امر از ارزش های شما کم نمی کند!

آموزش طراحی لباس همانطور که گفته شد ، استایلیست های آماده لباس از سایزهای استاندارد استفاده می کنند ، بنابراین این لباس ها معمولاً پس از دوخت نیازی به اصلاح و تغییر اساسی ندارند. در این بخش از الگوهای استاندارد ، چرخ خیاطی و تکنیک های سریع دوخت و تولید استفاده می شود. به همین دلیل ، هزینه ها و قیمت نهایی بسیار کمتر از دوخت سفارشی است.

البته برخی از سنگ تراشان مشهور مانند مارک معروف Bread & Butter ، اگرچه تعداد محدودی لباس طراحی می کنند ، اما در زمینه مد و طراحی ، تقریباً در دسته طراحی لباس قرار می گیرند.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۲ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۸:۳۷:۰۹ توسط:کره موضوع: نظرات (0)