کره کره .

کره

فواید حیرت انگیز روغن حیوانی برای درمان بیماری ها و سلامتی

چطور از روغن حیوانی برای تقویت بدن استفاده کنیم؟

 

روغن حیوانی یا روغن کره محصولی با ویژگی های فراوان و بسیار قدیمی است که معمولا برای تهیه غذاهای ایرانی، هندی و به طور کلی آسیای جنوب شرقی و مدیترانه ای استفاده می شود. یکی از دلایل اصلی محبوبیت این محصول پس از سال ها، خواص فوق العاده روغن حیوانی، طعم بی نظیر و نگهداری آسان آن است.

 

از آنجایی که روغن کره دارای نسبت بالایی از چربی اشباع است، یکی از مزایای استفاده از آن نسبت به چربی گیاهی، مقاومت بالای آن در برابر حرارت در هنگام پخت است. لازم به ذکر است که در گذشته فقط از روغن حیوانی برای پخت و پز و به طور کلی پخت و پز استفاده می شد.

 

روغن حیوانی در واقع کره فوق شفاف است که تقریباً 100? چربی خالص است. به عبارت دیگر، این روغن حاوی لاکتوز و پروتئین های موجود در شیر نیست.

 

این محصول که به اکسیر طلایی معروف است فواید زیادی برای سلامتی دارد. از تامین ویتامین های ضروری بدن برای هضم بهتر، تراکم استخوان، پوست قوی و غیره. . . این بخشی از خواص مصرفی روغن کره است.

 

 

خواص مصرف روغن حیوانی

 

این روزها فروش روغن حیوانی توسط کارخانه ها بسیار با زرق و برق تبلیغات دروغین رسانه ها همراه شده است! پیشنهاد می کنیم به جز افراد محلی مجرب و با تجربه هرگز به این روغن های بازاری دست هم نزنید! زیرا با روغن های کشنده صنعتی هیچ ن=تفاوتی ندارند. شما باید روغن حیوانی محلی را از کسانی که مستقیما آن را از کره محلی تولید می کنند، تهیه کنید که ما در اینجا لینک یکی از بهترین ها را برایتان قرار دادیم.

در ادامه به خواص ویژه این ماده جادویی خواهیم پرداخت.

روغن حیوانی مناسب برای بهبود یا تسریع فرآیندهای سلامتی

 

روغن حیوانی سرشار از اسید لینولئیک چربی منحصر به فرد (CLA) است که یکی از جالب ترین خواص مصرف این اسید چرب، جایگزینی چربی بدن با توده عضلانی است. بنابراین می توان گفت اگر مصرف روغن حیوانی با فعالیت بدنی بالا همراه باشد، می تواند منجر به تسریع روند کاهش وزن شود. علاوه بر این، اسید لینولئیک مزدوج می تواند طیف گسترده ای از فرآیندهای سلامت را بهبود بخشد. مثلا:

 

  • تنظیم سطح چربی خون
  • بهبود حساسیت به انسولین
  • تقویت ویژه استخوان ها
  • تصلب شرایین
  • پیشگیری از انواع سرطان ها مخصوصا سزطان کبد

 

مقدار CLA در روغن حیوانی به شدت به رژیم غذایی حیوان بستگی دارد، به عنوان مثال، محصولات لبنی حیواناتی که با علف تغذیه می شوند، 6 برابر بیشتر از حیوانات تغذیه شده با غلات هستند.

 

روغن حیوانی و خواص ضد التهابی و ضد سرطانی

 

محققان پزشکی اطلاعات گسترده ای در مورد اثربخشی اسید لینولئیک کونژوگه (CLA) و مکمل های بوتیرات در درمان بیماری کرون، نوعی بیماری التهابی روده (IBD)، علاوه بر CLA طبیعی موجود در محصولات لبنی، به ویژه کره و کره، کشف کرده اند. . روغن این حیوان در درجه اول به دلیل خواص ضد سرطانی و تعدیل کننده ایمنی شناخته شده است. همچنین طبق تحقیقات مشخص شد اسید بوتیریک موجود در روغن حیوانی دارای خواص ضد ویروسی و ضد التهابی است که می تواند به نوعی رشد و توسعه سلول های سرطانی را کند یا از آن جلوگیری کند.

 

روغن حیوانی و خواص تسکین یبوست

 

طبق مقاله ای که در سال 2020 منتشر شد، آزاد شدن اسید بوتیریک در روده بزرگ می تواند به عنوان یک روش درمانی برای رفع یبوست استفاده شود. از آنجایی که روغن حیوانی سرشار از اسید بوتیریک است، استفاده از آن برای رفع اختلالات دفعی توصیه می شود.

 

روغن حیوانی مناسب برای افرادی که به لبنیات حساسیت دارند

 

پس از حذف مواد جامد شیر، چربی حیوانی حاوی مقادیر کمی لاکتوز و کازئین است. بنابراین برای افرادی که به کازئین (پروتئین شیر) و لاکتوز موجود در لبنیات حساسیت دارند، مصرف آن نه تنها باعث ایجاد مشکل می شود، بلکه عملکرد دستگاه گوارش را نیز بهبود می بخشد.

 

تامین ویتامین های ضروری با مصرف روغن حیوانی گاوی اصل

 

  • کره و روغن کره حاوی ویتامین های K، E، D و A هستند که ویتامین های محلول در چربی هستند. صرف وجود هر یک از ویتامین های ذکر شده در بدن دارای خواص و فواید بسیاری است و هر کدام از آنها نقش موثری در عملکرد سیستم ایمنی مغز، قلب و استخوان ها دارند.
  • ویتامین A یک ویتامین محلول در چربی است که برای سلامت پوست، عملکرد سیستم ایمنی و بینایی سالم ضروری است.
  • همچنین ویتامین E محلول در چربی به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل می کند که از سلول های بدن در برابر آسیب های ناشی از مولکول هایی به نام رادیکال های آزاد محافظت می کند.
  • همچنین کره سرشار از مواد مغذی دیگر از جمله ریبوفلاوین، نیاسین، کلسیم و فسفر است.

 

 

 

مصرف روغن زرد گاوی به بدن انرژی می دهد

 

روغن کره دارای غلظت چربی بالاتری نسبت به کره است و بنابراین کالری و انرژی بیشتری به بدن می رساند. یک قاشق غذاخوری کره حدود 120 کالری دارد که یک منبع قابل اعتماد است، در حالی که یک قاشق غذاخوری کره حدود 102 کالری دارد. استفاده از چنین منبع غنی و مشخصی برای ورزشکاران و افرادی که هر روز بسیار فعال هستند توصیه می شود.

 

روغن حیوانی مناسب برای پوست، مو و زیبایی

 

روغن کره محصولی موثر برای التیام ترک ها و خراش های پوستی، التهابات سطحی (خاصیت ضد ویروسی روغن حیوانی)، سوختگی های خفیف و تقویت مو و پوست صورت است. برای اطلاعات بیشتر در مورد فواید روغن حیوانی برای پوست و مو، روی لینک کلیک کنید.

 

خوردن روغن محلی سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند

 

وجود آنتی اکسیدان ها و اسید بوتیریک می تواند سیستم ایمنی بدن را در برابر مصرف روغن حیوانی مقاوم کند. وجود آنتی اکسیدان ها در بدن به نوبه خود می تواند جذب ویتامین ها و سایر مواد معدنی را افزایش داده و مقاومت بدن را در برابر بسیاری از بیماری ها افزایش دهد.

 

نقطه دود بالا در روغن حیوانی

 

همانطور که گفته شد روغن حیوانی انتخاب خوبی برای پخت و پز است. با توجه به مشخصات اسیدهای چرب موجود در روغن حیوانی و ترکیب فیزیکی و شیمیایی این محصول، نقطه دود این روغن بالا بوده و بر خلاف برخی روغن های دیگر، در دمای نسبتاً بالا به سرعت به رادیکال های آزاد و سرطان زا تجزیه نمی شود. . . . .

 

شرایط نگهداری روغن حیوانی

 

  • روغن حیوانی را در دمای معمولی اتاق نگهداری کنید.
  • بهتر است روغن حیوانی را از هوای آزاد و نور مستقیم خورشید دور نگه دارید تا از اکسیداسیون جلوگیری شود.
  • در ظرف دربسته نگهداری شود.

 

قیمت روغن حیوانی گاوی اصل

 

قیمت روغن حیوانی گاوی اصل با توجه به نوع تهیه ، میزان خلوص و مهارت فرد و البته محلی و اصل بودن آن تفاوت دارد. اما به شما توصیه می کنیم حتما این محصول سنتی را از افراد با تجربه تهیه کنید.

 

 

 

 


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۶ دی ۱۴۰۱ساعت: ۰۵:۰۸:۴۵ توسط:کره موضوع: نظرات (0)