كره كره .

كره

فوايد حيرت انگيز روغن حيواني براي درمان بيماري ها و سلامتي

چطور از روغن حيواني براي تقويت بدن استفاده كنيم؟

 

روغن حيواني يا روغن كره محصولي با ويژگي هاي فراوان و بسيار قديمي است كه معمولا براي تهيه غذاهاي ايراني، هندي و به طور كلي آسياي جنوب شرقي و مديترانه اي استفاده مي شود. يكي از دلايل اصلي محبوبيت اين محصول پس از سال ها، خواص فوق العاده روغن حيواني، طعم بي نظير و نگهداري آسان آن است.

 

از آنجايي كه روغن كره داراي نسبت بالايي از چربي اشباع است، يكي از مزاياي استفاده از آن نسبت به چربي گياهي، مقاومت بالاي آن در برابر حرارت در هنگام پخت است. لازم به ذكر است كه در گذشته فقط از روغن حيواني براي پخت و پز و به طور كلي پخت و پز استفاده مي شد.

 

روغن حيواني در واقع كره فوق شفاف است كه تقريباً 100? چربي خالص است. به عبارت ديگر، اين روغن حاوي لاكتوز و پروتئين هاي موجود در شير نيست.

 

اين محصول كه به اكسير طلايي معروف است فوايد زيادي براي سلامتي دارد. از تامين ويتامين هاي ضروري بدن براي هضم بهتر، تراكم استخوان، پوست قوي و غيره. . . اين بخشي از خواص مصرفي روغن كره است.

 

 

خواص مصرف روغن حيواني

 

اين روزها فروش روغن حيواني توسط كارخانه ها بسيار با زرق و برق تبليغات دروغين رسانه ها همراه شده است! پيشنهاد مي كنيم به جز افراد محلي مجرب و با تجربه هرگز به اين روغن هاي بازاري دست هم نزنيد! زيرا با روغن هاي كشنده صنعتي هيچ ن=تفاوتي ندارند. شما بايد روغن حيواني محلي را از كساني كه مستقيما آن را از كره محلي توليد مي كنند، تهيه كنيد كه ما در اينجا لينك يكي از بهترين ها را برايتان قرار داديم.

در ادامه به خواص ويژه اين ماده جادويي خواهيم پرداخت.

روغن حيواني مناسب براي بهبود يا تسريع فرآيندهاي سلامتي

 

روغن حيواني سرشار از اسيد لينولئيك چربي منحصر به فرد (CLA) است كه يكي از جالب ترين خواص مصرف اين اسيد چرب، جايگزيني چربي بدن با توده عضلاني است. بنابراين مي توان گفت اگر مصرف روغن حيواني با فعاليت بدني بالا همراه باشد، مي تواند منجر به تسريع روند كاهش وزن شود. علاوه بر اين، اسيد لينولئيك مزدوج مي تواند طيف گسترده اي از فرآيندهاي سلامت را بهبود بخشد. مثلا:

 

  • تنظيم سطح چربي خون
  • بهبود حساسيت به انسولين
  • تقويت ويژه استخوان ها
  • تصلب شرايين
  • پيشگيري از انواع سرطان ها مخصوصا سزطان كبد

 

مقدار CLA در روغن حيواني به شدت به رژيم غذايي حيوان بستگي دارد، به عنوان مثال، محصولات لبني حيواناتي كه با علف تغذيه مي شوند، 6 برابر بيشتر از حيوانات تغذيه شده با غلات هستند.

 

روغن حيواني و خواص ضد التهابي و ضد سرطاني

 

محققان پزشكي اطلاعات گسترده اي در مورد اثربخشي اسيد لينولئيك كونژوگه (CLA) و مكمل هاي بوتيرات در درمان بيماري كرون، نوعي بيماري التهابي روده (IBD)، علاوه بر CLA طبيعي موجود در محصولات لبني، به ويژه كره و كره، كشف كرده اند. . روغن اين حيوان در درجه اول به دليل خواص ضد سرطاني و تعديل كننده ايمني شناخته شده است. همچنين طبق تحقيقات مشخص شد اسيد بوتيريك موجود در روغن حيواني داراي خواص ضد ويروسي و ضد التهابي است كه مي تواند به نوعي رشد و توسعه سلول هاي سرطاني را كند يا از آن جلوگيري كند.

 

روغن حيواني و خواص تسكين يبوست

 

طبق مقاله اي كه در سال 2020 منتشر شد، آزاد شدن اسيد بوتيريك در روده بزرگ مي تواند به عنوان يك روش درماني براي رفع يبوست استفاده شود. از آنجايي كه روغن حيواني سرشار از اسيد بوتيريك است، استفاده از آن براي رفع اختلالات دفعي توصيه مي شود.

 

روغن حيواني مناسب براي افرادي كه به لبنيات حساسيت دارند

 

پس از حذف مواد جامد شير، چربي حيواني حاوي مقادير كمي لاكتوز و كازئين است. بنابراين براي افرادي كه به كازئين (پروتئين شير) و لاكتوز موجود در لبنيات حساسيت دارند، مصرف آن نه تنها باعث ايجاد مشكل مي شود، بلكه عملكرد دستگاه گوارش را نيز بهبود مي بخشد.

 

تامين ويتامين هاي ضروري با مصرف روغن حيواني گاوي اصل

 

  • كره و روغن كره حاوي ويتامين هاي K، E، D و A هستند كه ويتامين هاي محلول در چربي هستند. صرف وجود هر يك از ويتامين هاي ذكر شده در بدن داراي خواص و فوايد بسياري است و هر كدام از آنها نقش موثري در عملكرد سيستم ايمني مغز، قلب و استخوان ها دارند.
  • ويتامين A يك ويتامين محلول در چربي است كه براي سلامت پوست، عملكرد سيستم ايمني و بينايي سالم ضروري است.
  • همچنين ويتامين E محلول در چربي به عنوان يك آنتي اكسيدان عمل مي كند كه از سلول هاي بدن در برابر آسيب هاي ناشي از مولكول هايي به نام راديكال هاي آزاد محافظت مي كند.
  • همچنين كره سرشار از مواد مغذي ديگر از جمله ريبوفلاوين، نياسين، كلسيم و فسفر است.

 

 

 

مصرف روغن زرد گاوي به بدن انرژي مي دهد

 

روغن كره داراي غلظت چربي بالاتري نسبت به كره است و بنابراين كالري و انرژي بيشتري به بدن مي رساند. يك قاشق غذاخوري كره حدود 120 كالري دارد كه يك منبع قابل اعتماد است، در حالي كه يك قاشق غذاخوري كره حدود 102 كالري دارد. استفاده از چنين منبع غني و مشخصي براي ورزشكاران و افرادي كه هر روز بسيار فعال هستند توصيه مي شود.

 

روغن حيواني مناسب براي پوست، مو و زيبايي

 

روغن كره محصولي موثر براي التيام ترك ها و خراش هاي پوستي، التهابات سطحي (خاصيت ضد ويروسي روغن حيواني)، سوختگي هاي خفيف و تقويت مو و پوست صورت است. براي اطلاعات بيشتر در مورد فوايد روغن حيواني براي پوست و مو، روي لينك كليك كنيد.

 

خوردن روغن محلي سيستم ايمني بدن را تقويت مي كند

 

وجود آنتي اكسيدان ها و اسيد بوتيريك مي تواند سيستم ايمني بدن را در برابر مصرف روغن حيواني مقاوم كند. وجود آنتي اكسيدان ها در بدن به نوبه خود مي تواند جذب ويتامين ها و ساير مواد معدني را افزايش داده و مقاومت بدن را در برابر بسياري از بيماري ها افزايش دهد.

 

نقطه دود بالا در روغن حيواني

 

همانطور كه گفته شد روغن حيواني انتخاب خوبي براي پخت و پز است. با توجه به مشخصات اسيدهاي چرب موجود در روغن حيواني و تركيب فيزيكي و شيميايي اين محصول، نقطه دود اين روغن بالا بوده و بر خلاف برخي روغن هاي ديگر، در دماي نسبتاً بالا به سرعت به راديكال هاي آزاد و سرطان زا تجزيه نمي شود. . . . .

 

شرايط نگهداري روغن حيواني

 

  • روغن حيواني را در دماي معمولي اتاق نگهداري كنيد.
  • بهتر است روغن حيواني را از هواي آزاد و نور مستقيم خورشيد دور نگه داريد تا از اكسيداسيون جلوگيري شود.
  • در ظرف دربسته نگهداري شود.

 

قيمت روغن حيواني گاوي اصل

 

قيمت روغن حيواني گاوي اصل با توجه به نوع تهيه ، ميزان خلوص و مهارت فرد و البته محلي و اصل بودن آن تفاوت دارد. اما به شما توصيه مي كنيم حتما اين محصول سنتي را از افراد با تجربه تهيه كنيد.

 

 

 

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۶ دى ۱۴۰۱ساعت: ۰۵:۰۸:۴۵ توسط:كره موضوع: نظرات (0)